Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úsekové měření rychlosti pro analýzu dopravy
Kubíčková, Pavla ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úsekovým měřením rychlosti automobilů. Práce popisuje existující metody detekce registračních značek a rozpoznání znaků v nich obsažených. Následně jsou popsány metody kaskádového klasifikátoru a klasifikátoru SVM, které jsou v této práci použity. V závěrečné části je zpracované vyhodnocení jednotlivých částí systému.
Měření rychlosti automobilů z dohledové kamery
Jaklovský, Samuel ; Juránek, Roman (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá plne automatickou kalibráciou dopravnej dohľadovej kamery, ktorá je následne použitá na meranie rýchlosti prechádzajúcich vozidiel. Práca obsahuje a popisuje teoretické informácie a algoritmy týkajúce sa tejto problematiky. Na ich základe bol postavený komplexný návrh systému pre automatickú kalibráciu a meranie rýchlosti. Navrhnutý systém bol úspešne naimplementovaný. Implementovaný systém je optimalizovaný tak, aby pre automatickú kalibráciu kamery musel spracovať čo najmenší úsek vstupného videa. Kalibračné parametre sú tak získané po spracovaní iba dva a pol minúty vstupného videa. Presnosť implementovaného systému bola vyhodnotená na datasete BrnoCompSpeed. Chyba pri meraní rýchlosti pri použití systému automatickej kalibrácie predstavuje 8,15 km/h. Chyba je spôsobená hlavne nepresným získavaním mierky, pri jej nahradení manuálne získaným údajom sa nepresnosť zníži na 2,45 km/h. Samotný systém merania rýchlosti vykazuje chybu len 1,62 km/h (vyhodnotené použitím manuálne získanými kalibračnými parametrami).
Radarové měření rychlosti pro sportovní události
Radoš, Daniel ; Polok, Lukáš (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje měření rychlosti se zaměřením na sportovní události. V úvodě této práce jsou spomenuty základní principy radarů a jejich rozdělení. Poté je část práce věnovaná použitému radaru s kontinuálni vlnou, využívajíci Dopplerův jev a také principu postupnému zpracování signálů, který vede až k výpočtu výsledné rychlosti měřeného objektu. Nakonec jsou zvolené metody implementovány a vyzkoušeny na reálnych datech. K závěru práce je provedeno vyhodnocení a možné pokračování této práce.
Radarová čidla pro měření rychlosti
Doležal, Tomáš ; PhD, Jaroslav Čechák, (oponent) ; Kokolia, Martin (vedoucí práce)
Hlavním předmětem, kterým se tato bakalářská práce zabývá, je výběr vhodného mikrovlnného čidla pro měření rychlosti automobilů v běžném provozu, při pokrytí více jízdních pruhů vozovky, vhodnou metodou. Dále je z komerčně dostupných radarových čidel měřících primárně rychlost vybráno formou rešerše na základě potřebných parametrů a vlastností to optimální. V dalším kroku je pro vybrané rychlostní čidlo provedena simulace v prostředí MATLAB v závislosti na jeho parametrech a režimech, ve kterých může pracovat. Simulace též zahrnuje vlivy prostředí na přijímaný signál. V další části je představeno naprogramované grafické uživatelské rozhraní pro simulování různých situací na vozovce pro dvě vozidla. Poslední část shrnuje výsledky reálných měření.
Radarové měření rychlosti sportovních projektilů
Bezděk, David ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která z radarových dat extrahuje informace o rychlostech sportovních projektilů. Nejdříve zde jsou popsány radary, Dopplerův jev a především radar s kontinuální vlnou. Navazuje problematika zpracování radarového signálu, po které lze provést výpočet rychlosti. V další části je popsáno sbírání reálných dat a jejich vyhodnocení. V závěrečné části se nachází shrnutí celé práce, možné využití aplikace a také její možná rozšíření.
Radarové měření pro rychlostní disciplíny
Lach, Martin ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá radarovým měřením rychlosti sportovců. Cílem práce je implementovat detektor, který snímá sportovce, měří a zobrazuje jejich rychlost. Dokáže rozpoznat jednotlivé sportovce, určit jejich maximální rychlost a směr. Výstupem práce je mimo jiné knihovna v jazyce C sloužící k analýze radarových dat. Práce se zabývá vysvětlením pojmu radar. Popisuje různé typy radarů, jejich funkci a vlastnosti. Dále jsou vysvětleny pojmy důležité pro zpracování signálu. Následuje analýza problému a popis implementace. V závěru jsou testy a vyhodnocení úspěšnosti.
Měření rychlosti s použitím radaru
Martinů, Lukáš ; Široký, Vít (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá měřením rychlosti s využitím radaru s kontinuálním vysíláním. V úvodní části jsou popsány základní rozdíly radarových modulů a jejich principy. Ústřední část je věnována zpracování signálu radaru K-MC1, K-MC4, který obsahuje data zachycující pohyb objektu. K určení rychlosti sledovaného objektu byl využit Dopplerův jev. Navíc byla využita technika pro měření vzdálenosti nazývaná FSK a také byly řešeny problémy spojené s kosinovým faktorem. K ověření výkonnosti a stability byla aplikace otestována na sérii vhodných objektů. Na závěr je navržená aplikace vyhodnocena a uvedeno možné pokračování této práce.
Pravidla projektování komunikací pro bruslaře
Skalická, Petra ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou nemotorové dopravy. Specificky je zaměřena přímo na nové odvětví nemotorové dopravy, kterým jsou jezdci na kolečkových bruslích. Název práce Pravidla projektování komunikací pro bruslaře byl vybrán z hlediska doposud neřešené problematiky. Hlavním cílem disertace je umožnit legislativně začlenění bruslařů jako samostatné skupiny do dopravní hierarchie, tak, aby mohli získat místo pro svůj pohyb v dopravním prostoru. Výsledkem by mělo být především snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích pro nemotorová vozidla. K dalším cílům práce patří vytvoření tabulek návrhových parametrů pro metodické pokyny na základě analýzy dat získaných měřením a zjištění kritické intenzity dopravy na stávajících komunikacích. Práce shrnuje dosavadní problematiku nemotorové dopravy, ale zejména problematiku dopravy bruslařů. Hodnotí situaci v České republice v porovnání s podmínkami v zahraničí. Vysvětluje fyzikální zákonitosti pohybů bruslařů, na základně kterých jsou odvozeny prostorové nároky na využívaný dopravní prostor. Následuje přehled vybraných metod, které se zabývají měřením a vyhodnocením rychlostí a intenzit dopravy. Podle zjištěných hodnot jsou následně vytvořeny pravidla pro projektování základních parametrů sítě stezek pro bruslaře, které obsahuje například návrh dopravního značení a konstrukční požadavky.
Stroboscope tachometers
Hortai, František ; Vágner, Martin (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis describes the design of a rotation measuring device using stroboscopic effect. In the first part of my work I have studied the solutions to the problems of rotation measuring, followed by description of the stroboscopic effect. Individual chapter presents a market research of the commercial strobe tachometers. The practical part proposes and designs an own stroboscope. The stroboscope allows manual adjustment, external synchronization, phase shifting. Electronics is controlled by a microcontroller from Atmel, the light source are power LEDs. It was designed a two-sided circuit board by using Eagle Professional 6.1.0. The circuit board was brought to function by planting the components on it. Development continued by creating the driving program for the microcontroller. The end result of my work is functional stroboscopic tachometer in a box together with the necessary electronic components serving for its proper functioning.
Zajištění přesnosti stereozpracování obrazu
Kuník, Oliver ; Španěl, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá možnosťami spresnenia výsledkov spracovania stereoobrazu a skúma spôsoby jeho stabilizácie. Navrhuje postup stabilizácie stereozáznamu vzhľadom na určenú referenčnú stereosnímku pre udržanie snímok v skalibrovanej polohe kamery. Na eliminovanie pohybu stereosnímok je použitá afinná transformácia. Na jej hľadanie sú použité pozície rohových bodov nájdené so subpixelovou presnosťou. Práca obsahuje porovnanie účinnosti stabilizácie stereozáznamu určeného na počítanie rýchlosti vozidiel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.